Thursday, December 10, 2009

GEMBIRA SEBUAH KURNIA


Ada banyak kegembiraan yang boleh kita kecapi dalam kehidupan. Sama ada ia bersifat jangka panjang mahupun pendek, ia tetap memberi impak besar dalam kehidupan. Lebih-lebih lagi jika ia melibatkan orang yang rapat dengan kita.

Walaupun dalam kehidupan ini terlalu banyak perkara yang tidak dijangka. Tetapi bila difikirkan kembali, semuanya mempunyai kebaikan dan manfaat untuk kita. Sama ada kebaikan itu dapat dilihat ataupun tidak, ia tetap sebuah kurnia yang bernilai dari Allah.

Jangan biarkan anugerah itu hilang begitu sahaja. Hargailah ia, bukan sekadar menghargai tetapi jadilah pelengkap kepada kurnia. Moga gembira itu terus kita rasai.


Firman Allah, “Katakanlah: Sesungguhnya kelebihan itu di sisi Allah, Dia mengurniakan kepada sesiapa yang Dia kehendaki. Sesungguhnya Allah itu Maha Luas Kurniaannya lagi Maha Mengetahui .” (al-Baqarah 2:73)



____________________________________________________________________

© YUSSAMIR.COM (2007-2009)

Hak cipta terpelihara. Setiap artikel yang tersiar di Yussamir .Com dihasilkan untuk tujuan pendidikan dan bersifat non-komersil. Pembaca bebas menyalin dan menyebarkan artikel yang terdapat di sini, namun alamat Yussamir .Com hendaklah disertakan bersama untuk memudahkan proses rujukan. Manakala untuk penerbitan semula dan berorientasikan komersil, setiap bahagian daripada artikel ini tidak boleh diterbitkan semula, disimpan untuk pengeluaran atau dipindahkan dalam bentuk lain, sama ada dengan cara bercetak, elektronik, mekanikal, fotokopi, rakaman dan sebagainya, tanpa izin YUSSAMIR . COM terlebih dahulu.

"memperkasakan paradigma"

Yussamir Yusof @ www.yussamir.com

No comments:

Post a Comment