Sunday, September 13, 2009

MAJALAH I MENGULAS BLOG PARADIGMA


Alhamdulilah,
Segala puji bagi Allah dan selawat serta salam ke atas Nabi Muhammad salahu-alaihi wasalam.

Blog yang sudah berusia dua tahun lebih ini telah terpilih untuk diulas oleh majalah I bulan September di ruangan Web Pilihan. Terima kasih kepada majalah I yang sudi untuk menjenguk dan menilai blog yang tidak seberapa ini.

Bukan mudah untuk terus bertahan dalam dunia penulisan online. Bukan mudah juga untuk mempertahankan prinsip serta sentiasa melakukan transformasi dalam dunia blog ini. Pelbagai dugaan dan tribulasi yang harus ditempuh untuk memastikan usaha dakwah dan Islah secara online ini agar terus bertahan; terutama masalah Malas.

Baru-baru ini saya berkesempatan bersama tokoh-tokoh besar dalam dunia Intelektual. Malahan saya sempat juga bertukar-tukar pandangan dengan mereka dalam beberapa hal semasa. InsyaAllah nanti saya kongsikan bersama.

Yang terbaru, saya bersama dengan sahabat saya melakukan satu kajian perangai dan stigma di kalangan masyarakat Malaysia. Saya dan rakan bersiar-siar dan membeli-belah dengan memakai JUBAH. Selain mencuba dan merasa sendiri bagaimana bersiar-siar dengan Jubah, dalam masa yang sama kami cuba menilai dan mengkaji apakah persepsi masyarakat terhadap dua orang pemuda melayu berjubah membeli-belah. Terdapat pelbagai reaksi yang ditunjukkan. InsyAllah saya akan menulis tentang hal itu selepas bercuti raya selama seminggu 



_______________________________________________________________

© YUSSAMIR.COM (2007-2009)

Hak cipta terpelihara. Setiap artikel yang tersiar di Yussamir .Com dihasilkan untuk tujuan pendidikan dan bersifat non-komersil. Pembaca bebas menyalin dan menyebarkan artikel yang terdapat di sini, namun alamat Yussamir .Com hendaklah disertakan bersama untuk memudahkan proses rujukan. Manakala untuk penerbitan semula dan berorientasikan komersil, setiap bahagian daripada artikel ini tidak boleh diterbitkan semula, disimpan untuk pengeluaran atau dipindahkan dalam bentuk lain, sama ada dengan cara bercetak, elektronik, mekanikal, fotokopi, rakaman dan sebagainya, tanpa izin YUSSAMIR . COM terlebih dahulu.

"memperkasakan paradigma"

Yussamir Yusof @ www.yussamir.com

No comments:

Post a Comment