Sunday, December 23, 2007

Al-Imam Yusuf Al-Qardhawi



Moga kekasihku terus dibawah jagaan Allah

Oleh:Yussamir Yusof
Cyberjaya.




Air mataku mengalir bila memandang dia terbaring menangung sakit.Hatiku meronta-ronta mahu ke sana,biar pun dia tidak mengenaliku.Mahu sahaja aku ke sana memeluk dan menjaganya sehingga dia pulih sediakala.Air mata tidak henti-henti,bila mengetahui dia masih memerah otak menggerakkan jari untuk menyemak manuskrip kitab terbarunya walaupun dalam kesakitan.Aku tidak henti-henti mendoakan kesihatan dan kesejahteraannya.Pilu hati ini tidak tertahan-tahan,apabila menatap wajahnya di komputerku,membaca karyanya dan mendengar khutbahnya.


Ya Allah,berikanlah dia kekuatan,kesihatan dan umur yang panjang.Ya Allah,hiburkanlah dia dengan ganjaran-ganjaran Mu di akhirat sana.Kau redhailah dia,kau ampunilah dia dan kau peliharalah dia dari fitnah dunia dan akhirat.

Ya Allah,betapa aku sayang padanya walau aku tidak pernah ketemu.Betapa aku mencintai dan teringin untuk menjadi sepertinya malahan mahu menandingi dia.Walau cinta ku pada –Mu dan Muhammad melebihi segalanya,namun cinta pada pewaris Nabi juga adalah salah satu cinta yang ada padaku.


Ya Allah…makbulkan doaku,agar Al-Imam Yusuf Al-Qardhawi cepat sembuh dan dapat terus berbakti pada agama-Mu.Tak bisa aku lihat dia terbaring kesakitan.Jadikanlah kesakitan itu sebagai penambah iman dan taqwa dia pada-Mu ya Allah.Moga cintaku dapat dirasai oleh dia,walau aku dan dia tak pernah bertemu.Moga kekasihku itu terus dibawah jagaan-Mu ya Allah……….

#untuk membaca lebih lanjut berita tentang kesihatan Ulama besar ini sila ke QARDHAWI

1 comment: