Friday, July 4, 2008

ISA Warisan Jahiliah


ISA Warisan Jahiliah


Saya menginggil. Air mata saya tidak tertahan-tahan. Tertanya-tanya, adakah ini harga yang perlu dibayar. Saya cuba meletakkan diri saya di tempat Saudara Shahrial Sirin. Remuk hati saya. Anak yang ditatang sudah tidak ada lagi disisi. Lama mendekam di Kamunting selama ini diiringi doa anak-anak. Kini Al-Marhumah Aina Mardiah Shahrial pergi selama-lamanya meninggal bapa yang sangat mencintainya. Tiada lagi doa-doa yang sekian lama mengiringi dan mendokong perjuangan bapanya.


moga kau tenang abadi di sana.


Saya marah dengan kesakitan ini. Kesakitan kerajaan yang masih meneruskan warisan jahiliah. Hebah dengan laungan MERDEKA. Tetapi masih lagi dibelenggu dengan sistem jajahan bangsanya. ISA warisan jahiliah! Hapuskannya.


air mata anak kecil ini menjadi saksi di akhirat sana.

Berita lanjut boleh dibaca di HARAKAH DAILY

3 comments:

  1. Assalamualaikum.

    Bila hati tidak ada lagi perikemanusiaan, hanya berTuhankan nafsu dunia, mengorbankan kebahagiaan dan kehidupan orang lain. Semoga Allah cucuri rahmat ke atas arwah, memberi kekuatan kepada mereka yang teraniaya, memberi hidayah buat mereka dan kita yang selalu lupa.

    Astahfirullah...mohon ampun pada Allah.

    Wallahualam

    ReplyDelete
  2. eh boleh ke doakan orang mati ni bang? ke abang anak dia? rasa saya dia belum kawin lagi... :-D

    ReplyDelete
  3. Kepada Sunni, sama ada saya tersilap tulis atau saudara/i tersilap baca..
    Cuba baca balik betul2..jangan tergesa2...

    Kepada Kak yan...sama-sama kita berdoa agar ISA ini dihapuskan dengn segera..

    ReplyDelete