Monday, July 28, 2008

Sebuah Kejayaan






Oleh: Yussamir Yusof
Cyberjaya


Alhamdulilah, pasukan MMU berjaya menggondol 3 pingat perak dan satu pingat gangsa bagi 4 kategori yang berbeza dalam Pertandingan Wajadiri Nasional Peringkat PL, IPT & Sekolah (WAJADIRI 2008) bertempat di UTM Skudai, Johor.

Saya sendiri berjaya membuat pencapaian peribadi dengan memenangi pingat perak dalam kategori Menangkis Serangan Tongkat. Bagi kejayaan ini, saya mengucapkan terima kasih kepada Guru Utama, Tuan Guru Haji Md Radzi bin Hj Hanafi, Pasangan bersilat saya iaitu Ezwan, kepada penyelia, para jurulatih, para Alumni dan rakan-rakan persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi MMU Cyberjaya.

Kemenangan ini akan memangkin usaha dan semangat saya dan rakan untuk memenangi pingat emas pada kejohanan yang akan datang di Sarawak, insya Allah. Moga kejayaan ini mengiringi kejayaan yang akan datang dalam akademik dan kehidupan saya. Walaupun saya tidak dapat mencapai 2 daripada 3 cita-cita saya pada bulan ini, namun kejayaan ini sedikit sebanyak mengubatinya. Hidup Cekak Ustaz Hanafi!



Di bawah ini antara gambar yang sempat di rakam oleh Saudara Kassim semasa saya bersilat.

berdiri tegak adalah asas utama Silat Cekak,tanpa rasa takut.





dua tongkat pun selamba je tangkis..huhuhu



buah terlak antara buah kesukaan saya

sakit tu kena tendang..huhuhu..

duduk pun boleh bertahan..


1 comment:

  1. salam,

    tahniah yus!!

    capai target 4 next tournament k...

    (^_*)nh

    ReplyDelete