Tuesday, May 13, 2008

Siri penerangan

Siapa Ahbash?

Alhamdulilah..

Pagi jam 4.09 semasa tengah memerah otak untuk memahami Subjek taxation. Saya sekadar ingin melihat-lihat apa yang terbaru di laman Al-Ahkam. Kemudian saya terlihat sebuah tajuk “hadiah abu syuaib kepada abu syafiq”.

Hati saya tertanya-tanya, hadiah apa yang abang K-A bagi pada Abu Syafiq. Bila di buka, ia berkisar tentang persoalan yang diajukan oleh Abang K-A pada Syeikh Dr Wahbah Zuhaili. Memang hebat! Ia berkisar tentang Kesesatan Ahbash. Saya sebenarnya tidak melayan sangat tentang Ahbash ini, cumanya saya memahami tentang fikrah dan kesesatan kumpulan ini. Namun untuk membahaskannya dan menulis tentangnya tidak tergerak di hati pula. Sebab sudah ramai, sahabat-sahabat di luar sana menulis dan membahaskannya dengan hujah dan dalil-dalil yang mantap. Jadi saya fikir usahlah saya menambahnya.

Hayati klip yang tidak sampai beberapa minit ini..Terima kasih Abu Syuib!




No comments:

Post a Comment