Monday, May 5, 2008

Berniaga

*ketahui hak anda sebagai pengguna.IPR bersama saya!

Urusniaga pertama

Oleh : Yussamir Yusof
Cyberjaya
5.5.2008
1.25 pagi.



Belajar daripada kesilapan dan bersikap tenang, adalah 2 perkara yang saya dan sahabat saya belajar pada hari ini.

Peluang untuk bersemuka dan berurus-niaga dengan client pada hari ini. Memberi satu pengalaman baru dan menarik bagi saya dan sahabat saya. Berhadapan dengan client yang demanding serta tergocoh-gocoh, antara pengalaman yang bakal mendewasakan dan mematangkan cara kami berurusniaga.

Alhamdulilah, segala urusan pada hari ini dapat berjalan dengan lancar. Segala agreement dapat disempurnakan bagi pihak A dan B, yang menandatangani agreement bernilai 1.5 juta. Kami beruntung kerana perniagaan yang baru kami tubuhkan ini iaitu, BIGZONE Solution (Training and Consultancy) mendapat kepercayaan menguruskan agreement yang bernilai jutaan ringgit.Terima kasih kami ucapkan kepada syarikat A kerana memberi kepercayaan, dan individu B yang memberi dokongan.

Selepas ini kami akan terus menapak ke hadapan,memberi perkhidmatan terbaik untuk gmasyarakat berkenaan dengan Intelectual Property Right (IPR). Doakan saya!

Selepas pulang dari berjumpa dengan pelanggan. Saya terus ke perpustakaan untuk mengulangkaji pelajaran, bersedia menghadapi peperiksaan yang bakal menjelma.

Saya tidak dapat menulis sesuatu untuk pembaca paradigma,sehinggalah selesai peperiksaan saya pada pertengahan Mei. Oh ya! 2 Jun ini saya akan ke Singapura. Ke Singapura mencari Mak cik Limah. Hehehe.. Ataupun mencari wanita bernama Salwa!


Akhir kata,

Bukan senang nak jadi senang,dan bukan susah nak jadi susah.

No comments:

Post a Comment