Wednesday, February 25, 2009

SEBUAH WARKAH FEBRUARI

Terima kasih dan terima kasih. Itu sahaja ucapan yang dapat saya ungkapkan. Terima kasih kepada semua rakan-rakan yang mendoakan kebaikan dan kesejahteraan ke atas diri saya. Tiada balasan yang sebaiknya, kecuali dari Allah yang maha pemurah dan penyayang.

Panggilan pertama saya yang saya perolehi adalah dari Kakak kesayangan saya. Kerana terlalu excited katanya, dia telefon saya sangat awal kira-kira jam 9 malam. Terima kasih Kak Ina! Kemudian kakak kedua saya, seterusnya barulah abang-abang saya dan ibu-bapa saya.

Ibu saya menangis, menangis sebab dia mimpikan saya. “Tidak perlu difikirkan mainan mimpi itu.” Pujuk saya. Ibu mana yang tidak sayang pada anaknya, lagipula anak bongsunya. Saya faham bagaimana perasaan beliau. Ayah saya macam biasa, ungkapan Selamat hari lahir nya yang pendek tetapi amat berharga buat saya. Terima kasih sebab memahami diri anakmu ini. Terima kasih selama 22 tahun, ayah dan ibu masih setia dan bersedia melayanku. Hanya doa yang dapatku titipkan. Sebuah pengharapan dan keinginanku, aku panjatkan pada Allah agar sentiasa memberikan kesihatan dan umur yang panjang kepada kedua ibu-bapaku.

Hadiah? Saya dapat sebuah hadiah istimewa dari Allah. Kalau dulu saya sekadar melihat beliau dari jauh, dan mendengar setiap kata-kata beliau dari jauh. Kini semuanya saya dapat lihat, dengar dan rasa dari dekat. Terima kasih Allah kerana pertemukan saya dengan Brother Engku Fauzi. Seorang Tokoh dan Pakar perbandingan Agama Islam-Kristian yang dihormati dikalangan pengkaji Kristian di Malaysia. Saya dapat belajar terus daripada beliau. Dapat nasihat terus dari beliau dan dapat semangat untuk mengkaji Kristian terus juga daripada beliau. InsyaAllah, bulan 3 ini saya akan ke rumah beliau. Untuk mendalami lagi kajian saya terhadap agama Kristian.

Akhir sekali, saya ucapkan terima kasih sekali lagi kepada semua. Moga umur yang semakin meningkat ini, meningkatkan iman dan ketaqwaan saya kepada Allah. Saya sudah mencapai satu dari cita-cita yang saya selalu doa kepada Allah. Saya berharap cita-cita kedua saya pada tahun ini dapat dicapai juga, iaitu menjadi Kristalog yang berwibawa. Amiennn....


No comments:

Post a Comment