Tuesday, August 21, 2007

Catat rekod peribadi


Catat rekod peribadi

Hari ini aku buat catatan rekod peribadi dengan pencapaian “menghabiskan bacaan sebuah buku ilmiah dalam masa dua jam”.Alhamdulilah,usaha aku berhasil juga.Mungkin lepas ini aku nak mencuba habiskan baca kitab Fathul Baari setebal jilid 4 dalam masa 4 jam sahaja.Mungkinkah ia berhasil?Kita tunggu pada masa akan datang.......

Baca laju tapi tidak dapat apa-apa input dalam pembacaan adalah satu perkara yang amat malang bagi saya.Bagi saya membaca dengan laju boleh tapi mestilah mencapai tujuan iaitu dapat menambah input dalam minda kita.InsyAllah saya akan tulis ringkasan buku yang telah saya baca iaitu “keadilan para sahabat di sisi ahlu Sunnah Waljamaah” oleh Ustaz Mohd Fadlan Che Hussin,terbitan Jahabersa.


Hari ini saya menghafal satu hadis lagi
iaitu :

خير امتي قرني ثم الذين يلونهم ثم الذين يلونهم(رواه بخارى)

InsyAllah,nantikan artikel yang seterusnya dari saya iaitu “tangisan dan kebanggaanku pada sahabat”.InsyAllah...

No comments:

Post a Comment