Saturday, August 18, 2007

Tekanan membawa bahagia...


Tekanan membawa bahagia?Mungkin benar...
oleh:Yussamir yusof aljohori



Assalmualaikom..minggu ini tidak dapat saya hasilkan apa-apa artikel kerana ada beberapa tekanan jiwa yang mengundah di dalam hati ini..Mungkin Tuhan berbicara dengan sedikit calitan resah di jiwa bagi membangunkan jiwa yang tinggi di kelak hari.Hari yang terus dicorak dengan pelbagai warna agar 'wajahnya' cantik di akhir nanti.Awan terus cerah,matahari bangkit menyinar bumi, dan angin tetap menghembus enak di mata hati tapi ada sesuatu di hati yang tidak dapat diungkap.

Rasa kasih,sayang,rindu dan cinta datang bergolek laju tidak tahu apa ertinya hinggakan membawa gagapan kecewa di ulu hati ini.Tak tahu mengapa,ada saja yang bermain di hati ini,fikiran terus melayang dibawa arus kesibukan menelaah,menyiapkan 'assigment' yang tidak akan kujum padam selagi bergelar pelajar dan perlbagai kesibukan yang kadang-kadang sengaja di hasilkan.Minda dan hati kartika di bumi sunyi ini rasa tidak bersatu dalam arus synaps dan pembuluh darah yang terus menerus merangkak pantas.

Oh Allah tuhan yang hidupkan Isa Al-masih tanpa bapa di rahim mulia Mariam,aku bermohon dibalik rahmat-Mu redakanlah perasaan ini.takut-takut ia membawa satu hasat durjana pada hamba-Mu yang lemah ini.Oh Allah,jangan kau palingkan rahmat dan kasih-MU pada ku,aku takut berada di bawah murka-MU,hadapkan aku pada-MU di akhir nanti bersama orang-orang yang kau sayang...



Salam hamba-MU...

1 comment:

  1. hidup adalah satu pencarian, perjalanan,perjuangan. juga satu adventure yg berterusan. tidak ada orang yg boleh mengulas ttg adventure kita melainkan diri kita sendiri...carilah seberapa byk adventure krn hidup akan lebih ceria, bermotivasi, bermakna dan semakin dekat pada-Nya.. semoga pencarian yus akan sampai ke destinasinya.. pss..masih mudo lagi..

    ReplyDelete