Tuesday, March 31, 2009

BIBLIOHOLISM SEBUAH KECANDUAN YANG BAIK


BIBLIOHOLISM adalah kecanduan terhadap membeli, membaca dan memiliki buku. Kecanduan saya terhadap buku bertambah-tambah, apabila saya berjaya membeli buku secara online..heheh.. Saya baru cuba-cuba membeli buku secara online melalui syarikat antarabangsa. Sangat mengujakan (baru pertama kalilah gamaknya). Saya membeli 5 buah buku yang keseluruhannya berharga US$ 66.50, kira-kira RM199.50. Sangat berbaloi berbanding membeli buku-buku tersebut secara terus yang dua kali ganda mahalnya. Selepas ini saya akan terus shopping buku secara online lah gamaknya. Selamat membaca!



Buku-buku yang dibeli:
1. Bibliography of the Indonesian Revolution: Publications from 1942-1994 (Bibliographical Series (Koninklijk Instituut Voor Taal-, Land- En Volkenkunde (Netherlands)), 21.)

2. Simple Guide to Indonesia: Customs & Etiquette (Simple Guides Customs and Etiquette)

3. Lincoln's Melancholy: How Depression Challenged a President and Fueled His Greatness

4. Honor's Voice: The Transformation of Abraham Lincoln

5. Jakarta Street Atlas Second Edition


Terima kasih kepada pembeli artikel saya. Disebabkan beliau membeli 5 buah artikel saya pada tahun lepas, saya dapat menggunakan duit tersebut untuk membeli buku-buku di atas. Terima kasih kepada anda yang saya tidak kenali.

1 comment:

  1. Ideologi yg anda bawakan mmg sgt bermakna utk m'jd bahan bacaan aku setiap hari..

    (,") Thnx for sharing..

    ReplyDelete