Thursday, April 30, 2009

CORETAN DARI PULAU TUBA


Alhamdulilah,
Sekarang ini saya berada di SMK Langkawi Pulau tuba. Perjalanan yang mengambil masa lebih kurang 10 jam, sangat memenatkan kami semua. Dari Cyberjaya kami terus menuju ke Jeti Kuala Perlis. Berehat sebentar untuk solat Subuh dan sarapan, kemudian bertolak menaiki feri terus ke Langkawi.

Tiba di Langkawi lagi sekali kami meneruskan perjalanan menaiki bot laju ntuk ke Pulau Tuba. Cuaca yang panas dan bahang, mengiringi kami sepanjang perjalanan. Tapi hati yang penuh dengan erti hidup pada memberi tidak pernah mengendahkannya.

Hari ini adalah hari kedua kami di Pulau Tuba bersama dengan anak-anak pulau yang sangat berdidikasi. Cita-cita mereka menggunung tinggi, harapan mereka pula menjulang ke langit. Biar sesusah mana hidup di pulau ini, mereka tidak pernah berhenti untuk bermimpi! Kami di sini berusaha untuk merealisasikan mimpi-mimpi mereka, InsyaAllah.

Cukuplah sekadar coretan ringkas. Saya mahu sarapan, insyaAllah saya akan kemaskini dari semasa ke semasa.

salam,
Yussamir Yusof
Pulau Tuba, Langkawi.

"Jangan berhenti untuk bermimpi"

______________________________________________________________

© YUSSAMIR.COM (2007-2009)

Hak cipta terpelihara. Setiap artikel yang tersiar di Yussamir .Com dihasilkan untuk tujuan pendidikan dan bersifat non-komersil. Pembaca bebas menyalin dan menyebarkan artikel yang terdapat di sini, namun alamat Yussamir .Com hendaklah disertakan bersama untuk memudahkan proses rujukan. Manakala untuk penerbitan semula dan berorientasikan komersil, setiap bahagian daripada artikel ini tidak boleh diterbitkan semula, disimpan untuk pengeluaran atau dipindahkan dalam bentuk lain, sama ada dengan cara bercetak, elektronik, mekanikal, fotokopi, rakaman dan sebagainya, tanpa izin YUSSAMIR . COM terlebih dahulu.

No comments:

Post a Comment