Tuesday, May 12, 2009

COFFEE TALK 23 MEI INI

“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.” (al-Baqarah 2:120)

Ayat di atas mengingatkan kita umat Islam, betapa Yahudi dan Nasrani tidak pernah berputus asa untuk membalik-balikkan hati kita terhadap Islam. Pelbagai usaha telah dilakukan sejak zaman Nabi Isa sehinggalah sekarang, mereka masih tidak putus-putus mencari jalan untuk membawa umat Islam kepada agama mereka.

Pada abad ke-20, usaha dan janji-janji mereka untuk membawa umat Islam kepada agama mereka, dilakukan dengan satu gerakan yang dipanggil “Gerakan Kristianisasi”. Kertas kerja “Kristianisasi menggugat akidah umat Islam” akan membahaskan beberapa aspek yang berkaitan, antaranya definisi, sejarah, konspirasi, organisasi, bahan-bahan ajaran, dan objektif perlaksanaan gerakan ini di seluruh dunia. Walaubagaimanapun, kita akan menumpukan gerakan Kristianisasi yang berlaku di Malaysia, sejak dari zaman sebelum tertubuhnya Malaysia sehinggalah sekarang.



Untuk mengetahui lebih lanjut tentang kertas kerja ersebut, saya menjemput semua pembaca Paradigma untuk hadir ke Coffee Talk yang akan diadakan seperti yang tertera di poster. Program ini dikhususkan untuk semua Mahasiswa, dan tiada sebarang charge dikenakan. Moga perbincangan yang kita akan adakan pada malam itu, membuahkan satu solusi dan resolusi bagi menjamin akidah umat Islam.

Sekian.

Untuk keterangan lanjut sila layari www.insight.org.my
_______________________________________________________________

© YUSSAMIR.COM (2007-2009)

Hak cipta terpelihara. Setiap artikel yang tersiar di Yussamir .Com dihasilkan untuk tujuan pendidikan dan bersifat non-komersil. Pembaca bebas menyalin dan menyebarkan artikel yang terdapat di sini, namun alamat Yussamir .Com hendaklah disertakan bersama untuk memudahkan proses rujukan. Manakala untuk penerbitan semula dan berorientasikan komersil, setiap bahagian daripada artikel ini tidak boleh diterbitkan semula, disimpan untuk pengeluaran atau dipindahkan dalam bentuk lain, sama ada dengan cara bercetak, elektronik, mekanikal, fotokopi, rakaman dan sebagainya, tanpa izin YUSSAMIR . COM terlebih dahulu.

"memperkasakan paradigma"

Yussamir Yusof @ www.yussamir.com

No comments:

Post a Comment