Saturday, May 23, 2009

TAHNIAH, COFFEE TALK

Alhamdulilah semuanya berjalan dengan lancar.

Tahniah kepada Gabungan Mahasiswa Tajdid (GMT) kerana mengambil inisiatif untuk menganjurkan Coffee Talk yang jarang-jarang diadakan. Terima kasih kepada semua rakan-rakan, khususnya kepada Ustaz Razak dan Exco GMT . Tidak lupa juga kepada Moderator Akhi Salman, seorang debator UIA yang banyak manfaat dapat diambil dari beliau.

Moga apa yang disampaikan dapat dicerna dan dilaksanakan, agar diskusi-diskusi itu bukan sekadar berada di kerongkong. Segala kritikan dan teguran akan diambil iktibar, dan segala kebaikan dapat dijadikan panduan. Moga selepas ini, Coffee Talk yang akan datang dapat membincangkan isu-isu yang lebih hangat dan menyengat.

JazakaAllah khairan Jaza’ saya ucapkan kepada semua yang terlibat. Moga jasa kalian dan pengorbanan kalian-ada yang datang dari kuantan dan penang- akan dibalas oleh Allah s.w.t. Ingatlah pesan Nabi s.a.w, bahawa sesiapa yang mencari jalan untuk mencari ilmu, maka Allah akan permudahkannya untuk masuk ke syurga (Sahih Bukhari).

Semua agenda dan program yang akan dijalankan oleh GMT, akan diumumkan di INSIGHT.

Nasi lemak lentok tadi dan coffee Hazelnut yang dibancuh oleh pejuang-pejuang Sunnah, sangat menyelerakan. :D Kepada yang mahukan kertas kerja saya, bolehlah emailkan kepada saya.

___________________________________________________________________

© YUSSAMIR.COM (2007-2009)

Hak cipta terpelihara. Setiap artikel yang tersiar di Yussamir .Com dihasilkan untuk tujuan pendidikan dan bersifat non-komersil. Pembaca bebas menyalin dan menyebarkan artikel yang terdapat di sini, namun alamat Yussamir .Com hendaklah disertakan bersama untuk memudahkan proses rujukan. Manakala untuk penerbitan semula dan berorientasikan komersil, setiap bahagian daripada artikel ini tidak boleh diterbitkan semula, disimpan untuk pengeluaran atau dipindahkan dalam bentuk lain, sama ada dengan cara bercetak, elektronik, mekanikal, fotokopi, rakaman dan sebagainya, tanpa izin YUSSAMIR . COM terlebih dahulu.

"memperkasakan paradigma"

Yussamir Yusof @ www.yussamir.com

4 comments:

  1. Salam, ana nak mintak tolong anta evaluate soalan ni yg ana petik dpd salah satu forum. Dua soalan ni datang dpd seorang atheist:

    Soalan pertama:
    "I'd like to discuss about this problem; If God Exists, Why is There Evil and Suffering in the World?

    Please tell me what you think, I'd appreciate it. Oh and for your information, I'm an atheist, so please try not to quote the Quran too much. Thank you and Terima kasih."

    Soalan kedua:
    "Only an evil god would test his creations. Only an evil god would build a torture chamber called
    Hell to give those who have failed his test eternal suffering. Only an evil god would hide itself, and spread confusion in the world by allowing different gods to exist in people's mind. Only an evil god would create humans and let them cause evil and suffering among themselves. If you are God, a good God, what would you do?"

    ReplyDelete
  2. Wasalam.
    InsyaAllah ana akan mengulas soalan tersebut, tapi bukan sekarang. Ana ada final exam, hari khamis ini baru habis.
    InsyaAllah ana akan jawab ASAP.

    Terima kasih

    ReplyDelete
  3. Sye berminat dgn kertas kerje ni boleh emelkan ke intishar_86@yahoo dot com

    ReplyDelete
  4. salam,ana pun berminat ngan nta punyer proposal la..
    bley tlg send kt alamat ni x?
    muhammadkhiratti@yahoo.com

    ReplyDelete