Tuesday, May 26, 2009

OK SEMUA INI ASAS...



g = ROE X the firm’s retention rate,rr
rr = 1- dividend payout raytio
g = 0.20 X (1-0.4)
g = 0.12 or 12%

D(1+g)/k - g


Value of stock (D1PVIF1) + (D2PVIF2) + (D3PVIF3) + (D4PVIF4) + PVIF4

($3.36 PVIF15%,1) + ($3.76 PVIF15%,2) + ($4.21 PVIF15%,3)
+ ($4.72 PVIF15%,4) + PVIF4 2.92 + 2.84 + 2.77 + 2.70 + (0.572 85.75 49.05)$60.28






Semasa UPSR saya terlalu yakin, konon-konon terer boleh dapat A, tapi.... Matematik saya dapat B.

Semasa PMR saya masih lagi terlalu yakin, semua orang cakap saya boleh dapat A, cikgu pun macam itu... Akhirnya... Saya dapat B.

Semasa SPM saya tidak terlalu yakin, tapi yakin. Ramai yang lagi hebat-hebat dalam Matematik di kelas saya. Saya buat tak tahu sahaja. Akhirnya... Matematik saya dapat A1.

Begitu juga semasa di Matrikulasi dapat A.

Di Universiti? Sem depan kita tengok keputusannya. Ya, katakan A pada Securities Investmen and Portfolio Management.

Saya tengah tepu!


____________________________________________________________________

© YUSSAMIR.COM (2007-2009)

Hak cipta terpelihara. Setiap artikel yang tersiar di Yussamir .Com dihasilkan untuk tujuan pendidikan dan bersifat non-komersil. Pembaca bebas menyalin dan menyebarkan artikel yang terdapat di sini, namun alamat Yussamir .Com hendaklah disertakan bersama untuk memudahkan proses rujukan. Manakala untuk penerbitan semula dan berorientasikan komersil, setiap bahagian daripada artikel ini tidak boleh diterbitkan semula, disimpan untuk pengeluaran atau dipindahkan dalam bentuk lain, sama ada dengan cara bercetak, elektronik, mekanikal, fotokopi, rakaman dan sebagainya, tanpa izin YUSSAMIR . COM terlebih dahulu.

"memperkasakan paradigma"

Yussamir Yusof @ www.yussamir.com

No comments:

Post a Comment