Wednesday, March 19, 2008

Cinta pada Muhammad saw


Cintaku

Oleh:Yussamir Yusof
Cyberjaya
4.19 pagi bersamaan 12 rabiuawal



Cintaku,

Bukan hanya sekadar luahan bibir,

Bukan hanya sekadar khayalan minda,

Bukan hanya mainan kata-kata,

Bukan hanya hafal dan lafaz.


Cintaku,

Semata untuk dirinya,

Semata untuk umatnya,

Semata untuk keluarganya,

Semata untuknya.


Cintaku,

Laksana cintamu pada Khadijah,

Laksana cintamu pada Fatimah,

Laksana cintamu pada Hassan dan Husin,

Laksana cintamu pada para sahabat.


Cintaku,

Dihadirkan dengan lafaz-lafaz sunnah,

Dihadirkan dengan perbuatan sunnah,

Dihadirkan dengan tulisan-tulisan sunnah,

Dihadirkan dengan bicara sunnah.


Cintaku,

Tidak tertahan-tahan,

Tidak terbatas,

Tidak ada dua,

Tidak ada dusta,


Cintaku,

Semuanya untuk Muhammad,

Semuanya menuruti Muhammad,

Semuanya kerana Muhammad,

Semuanya demi Muhammad.





Betapa hati ini terlalu merinduimu Ya Khalilullah.Betapa hati ini cinta padamu.Betapa hati ini sering teringatkanmu.Betapa hati ini dipenuhi bunga-bunga cinta padamu.Moga kita ketemu di sana nanti.Moga aku dapat mendakapmu.Mendakap sepuas-puasnya.Biarkan aku menangis di bahumu.Biarkan aku menatap mukamu sepuas-puasnya.Benar,aku cinta padamu.Cintaku padamu,membuatkan aku mentaati Allah.Segala puji Allah,yang menghadirkan cintamu pada hati ini.

1 comment: