Tuesday, March 11, 2008

Memori


#Mount Kinabalu in Memory.I found someone who make me smile everyday


Memori Bahagia-Sahri


Sayu ku terdengar suaramu
Memanggilku sedar dari lena
Mimpi yang terindah bersamamu

Umpama tiada ungkapan perpisahan
Mungkin harapan yang telah terbina
Seakan pudar warnanya
Saat sekian lamanya bila kau ucapkan

Air mata ini membasahi pipi
Mampukah ku alunkan semua tawamu
Menjadi memori menemani diriku
Dapatkah kita memahami jalanan suci
Apakah ertinya kasih sayang ini

Berikanlah masa untuk difikirkan
Apa yang terbaik untuk meneruskan
Percintaan ini yang terpendam di jiwa
Dikaulah kejora yang menerangi hatiku kala sepi
Termenungku sendiri maafkanlah sekiranya
Kesilapanku yang dulu menyentuh kalbumu

Kenanglah memori bahagia
Kau dan aku seiring berpimpin tangan
Mengukir senyuman saling
Merasa Dan merindu bila bertemu

6 comments:

  1. fuiyoooo...cukup2 la kawan dengan "seseorang" itu,tiada satu pon nas al-quran @dalil yg membolehkan seseorang itu menjalinkan satu hubungan cinta sebelum bernikah.bukan ianya berdosa?anda kan "pakar" dan bijak merujuk hadis dalam masalah2 furuq manusia.takkn yg ini pon x tau??atau sudah tahu tapi buat2 tak tahu.kalo anda merasakan anda seorang yg benar2 ingin menegakkan agama islam.jgnla dgn perbuatan anda ini meletakkan fitnah pada agama.kang org kata,ape budak "alim" hapal hadis,blog sikit nye gempak..tapi couple????...ehehe


    x harap komen ini akan disiarkan.cuma kalo dah terkesan kat kat diri anda sudah cukup rasanya...harharhar

    dan x perlu ari sape saya tau.angapla sebagai satu teguran dari kawan,kalo x pon,angap je lah satu nasihat dari murabbi2 anda..

    p/s:entri ni nak bg "seseorang" tuh terasa dihargai ke??..wakakakaka

    ReplyDelete
  2. Fuiyooooo...
    anda pasti bukan pembaca tetap Paradigma,sebab anda suka sangat bersagka2 yang bukan2,,,camner anda ketawa?camni eyh harharharhar...

    Saya pun takde masa nak cari siapa penghantar komen yang tidak bernama..
    harharhar(tiru balik ketawa anda)

    Berbuih saya cerita kat blog pasal bersangka baik dan sebagainya,tapi kalau anda bukan pembaca tetap paradigma maka saya tak kisahlah,tapi kalao anda pembaca tetap,so anda tak dapt apa2 dari semua tulisan2 saya...:D

    ADakah 'someone' hanya boleh diterjemahkan kepada wanita sahaja?Atau anda sendiri ada prejudis pada saya,kemudian bila jumpa hal yang 'mutasyabihat' anda terus nak taram saya..huhuhuhu...

    Tapi apa2 pon itu hak anda tuk takwilkan ayat tersebut kepada makna yang anda mahukan..Sebab takwil2 tanpa pemahaman yang jelas kemudian tanpa ada asaa,maka sesuatu takwil itu akan membawa kepada ke jalan yang tak betull..
    (eh,terpanjang lak tulis,,harhar)

    waAllahualam

    ReplyDelete
  3. (^^,) herm.. klaka pulak sy bc komen2 kat atas ni..

    dua2 xleh nak dipersalahkan..

    mungkin anonymous tu bukan pembaca setia blog sdr yus..
    jd dia x dpt gmbaran sbnr ttg sdr yus.. tp, walau apa pun alasanny, dia kena slalu b'baik sgka mcm yg sdr yus pnh ckp dlu..

    klau di pihak sdr yus pulak, em, terpulanglah sdr nak post ape utk entri kali ni..

    tp,yer la.. bg yg br 1st time dtg blog ni @ jarang2 dtg n baca posting lps2, posting kali ni 'bakal' menimbulkan syak wasangka bg org2 yg ada penyakit di hati mereka atau bg org2 yg x pernah dgr ttg 'berbaik sangka'..

    sedikit sbyk, sdr yus yg menyumbangkan perasaan 'buruk sangka' kpd org2 ni...

    eh, tp ni sekadar pendapat.. mtk maaf klau t'salah..

    Wallahua'lam.. muhasabah penyuci hati.

    ReplyDelete
  4. Hehehe,,terima kasih emi dengan pandangan emi..Yup betul kata emi,saya pon salah juga meng'pos' sebuah entri yang 'menimbulkan' waksangka.Saya suka dengan cara zain Ys dalam blog nye yang meng'pos' sesuatu yang suruh orang berpk dan bnda pelik2 je,,huhuhuh...
    Saya memohon maaf kepada semua jika post saya kali ini menimbulkan sesuatu yang mencurigakan..

    Terima kasih kepada emi kerana memberi nasihat yang berguna..

    Fuiyooo..saya tukar lirik lagu lain la camni,,:D

    ReplyDelete
  5. salam.buzz!.ya lirik lagu.dr ustaz akhil hayy-relaku rempit pon besh juga.mungkin dpt memberi kesedaran kt golongan2 ni:D

    ReplyDelete
  6. Hehe bro ixuan..saya dah cari dah kat google lirik lagu tu,,video ada la,lirik takde,,kalau bro leh carikan pon cantik..hehe apa2 bagi kat YM sudeyh k.. thanks

    ReplyDelete